Clicky

نکات کاربردی در پرورش گل ها و گیاهان آپارتمانی

انتخاب گیاه و گلهای آپارتمانی زینتی :

اولین چیزی که هنگام انتخاب یک گیاه آپارتمانی باید در نظر بگیرید این است که می خواهید آن را در کجا بگذارید. سپس با الزامات گیاه مطابقت دهید و نور را راه اندازی کنید.آیا شما یک نقطه بزرگ در یک پنجره آفتابی دارید و یا یک فضای کوچک با نور ملایم دارید؟ 

سپس از خود بپرسید آیا به دنبال گیاهی با برگ های سبز زیبا هستید و یا گیاه گلدار را ترجیح می دهید.برخی از گیاهان آپارتمانی گیاهان گلدار فصلی هستند، در حالی که برخی دیگر سال به سال شکوفه خواهند داد.

 سومین نکته این است که چقدر می توانید زمان صرف یک گیاه کنید.یک گیاه گندمی تقریباً هر مقدار مراقبت (یا بی توجهی) را در بر می گیرد، در حالی که یک ارکیده نیازمند توجه مهرآمیز و دوست داشتنی است.

چگونگی پرورش و نگهداری گلهای آپارتمانی زینتی

خاک گلدان باید مرطوب نگه داشته شود، اما خیس نشود، همیشه استثنا وجود دارد - گیاهان آبدار و دیگر گیاهان ضخیم وقتی که خاکشان بین آبیاری خشک می شود، برایشان بهترین است.

اگر خاک بیش از حد خشک یا مرطوب نگه داشته شود، ریشه های گیاه شروع به مردن خواهد کرد که می تواند منجر به رشد ناکافی و یا حتی مرگ گیاه شود.روش های متعددی برای تعیین زمان وجود دارد، که چه زمانی یک گیاه به آب نیاز دارد.

اگر خاک گلدان بی رنگ و یا ترک دار شود، احتمالاً زمان آن است که آبیاری شود. گیاه خود را بردارید و بعد از آبیاری اش وزن اش را اندازه گیری کنید.

بعد از چند بار، می توانید تشخیص دهید که چه زمانی گیاه نیاز به آبیاری دارد. البته، شما همیشه می توانید انگشتتان را در خاک نگه دارید، تا مشخص کنید که چقدر زیر سطح خاک مرطوب است.

 برای گیاهان بزرگ، یک کنتور هوشمند دستی ممکن است بهترین روش شما برای تعیین میزان حضور آب در اطراف جرم ریشه گیاه باشد.

کم آبی گلهای آپارتمانی زینتی :

اجازه ندهید که گیاهان به نقطه ای برسند که در آن پژمرده شوند و یا خاک از لبه ظرف بیرون بریزد.این نشانه ها حاکی از کمبود آب هستند و در این نقطه گیاه به شدت استرس زده می شود و ریشه هایش آسیب می بینند

علائم کم آبی، عبارتند از:

_رشد آهسته برگ

_برگ های نیمه شفاف

_ریختن زودرس گل ها و برگ ها

_لبه های قهوه ای، زرد یا کج شده برگ ها 

شوریچ بوردی یک آبرسان اتوماتیک موثر برای گیاهان است.این نه تنها برای آبیاری گیاهان مفید است، بلکه یک وسیله تزئینی زیبا هم می باشد.می خواهید به تعطیلات بروید؟ نمی توانید به درستی به گیاهانتان آب بدهید؟ به سادگی آب را پر کنید و مطمئن می شوید که گیاه شما برای بیش از چهار روز کاملاً آبیاری خواهد شد

آبیاری زیادی به گلهای آپارتمانی زینتی :

آب بیش از حد به اندازه آبیاری خیلی کم مضر است. نیروهای آبیاری مداوم از خاک هوا را تخلیه می کنند و در را برای کشت باکتری ها و قارچ برای حرکت باز می کنند. آبیاری زیادی قاتل شماره یک است.

علائم پر آبی، عبارتند از:

_قارچ و یا کپک روی سطح خاک

_ریشه های قهوه ای نرم (شاید بوی زننده) در ته گلدان

_آب ایستادن در کف ظرف

_برگ هایی با لکه های قهوه ای پوسیده

گلهای آپارتمانی زینتی چگونه خراب می شوند؟در ادامه به این مطلب می پردازیم.

تیم تخصصی سایبان سبز آریا جهت مشاوره، خدمات نگهداری و گیاهپزشکی کنارتان هستند.