Clicky

نکات کاربردی جهت آبیاری گل های آپارتمانی زینتی

گیاهان آپارتمانی زینتی گلدار:

آب دادن با توجه به نیاز و تقاضای گیاه:

برخی گیاهان هستند که نیاز به آب بیشتر و برخی دیگر نیاز به آب کمتری دارند.

گیاهانی که نیاز به آب بیشتری دارند:

_گیاهان گلدار

_گیاهانی که در گلدان های رسی هستند

_گیاهانی که در گلدان های کوچک رشد می کنند

فعال کردن گیاهان در حال رشد

  • گیاهان واقع در نور مستقیم خورشید
  • گیاهان با برگهای بزرگ یا برگ های نازک
  • گیاهانی که بومی مناطق مرطوب هستند
  • گیاه اخیراً جا به جا شده
  • گیاهانی که در رطوبت بالا رشد می کنند
  • گیاهانی که در یک اتاق خنک واقع شده اند
  • گیاه گلدانی در ظروف بدون تخلخل
  • گیاهان با برگ های ضخیم و یا لاستیکی
  • گیاهانی که در یک ترکیب آب رشد می کنند 

برای کسانی که بیش از حد گرفتار برنامه آبیاری منظم هستند، که نیاز به چک کردن هر 3 تا 4 روز دارد، چندین ابزار آبیاری در دسترسشان وجود دارد. یک فتیله مرطوب را از یک ظرف آب به توپ ریشه گیاه شما جذب می کند

حصیری مرطوب و چادرهای خیس نیز گیاهان را آبیاری می کنند. شما همیشه می توانید ظرف پلاستیکی خود آبیاری کننده را از یک بطری 2 لیتری انتخاب کنید

کیفیت آب برای گلهای آپارتمانی زینتی :

آب شیر با دمای اتاق باید برای اغلب گیاهان خانگی خوب باشد، حتی اگر کلرین یا فلورید به آب شهر شما اضافه شود. گیاهان به ویژه آب باران و یا برف ذوب شده را دوست دارند (مگر اینکه در منطقه ای با باران اسیدی زندگی کنید).

از استفاده مداوم از آب نرم اجتناب کنید، که ممکن است حاوی سدیم باشد.

چگونگی آبیاری گلهای آپارتمانی زینتی :

گیاهان می توانند از بالا یا پایین آبیاری شوند.زمانی که از بالا آبیاری می کنید، سعی کنید شاخ و برگ ها را مرطوب نکنید، در حالیکه کل خاک مرطوب شود.آب باید از حفره های پایین گلدان بیرون بیاید.

 اگر ترجیح می دهید که گیاهان شما کار را انجام دهند، گیاه را در ظرفی از آب قرار دهید و ریشه ها (و عمل مویرگی در خاک) هر چیزی که نیاز دارند را بالا خواهد کشید این روش، به عنوان آبیاری از پایین شناخته می شود.

 توصیه:مطمئن شوید که یک ساعت پس از آبیاری، آب ایستاده را از گلدان دور کنید

زه کشی گلهای آپارتمانی زینتی :

زه کشی خوب برای داشتن گیاهان آپارتمانی سالم ضروری است.با یک خاک گلدان خوب شروع کنید (نه خاک معمولی) که به طور خاص برای باغبانی داخل خانه مخلوط شده است.

 یک گلدان را با سوراخ های زه کشی انتخاب کنید و یا یک لایه سنگریزه را در کف یک ظرف بدون سوراخ قرار دهید. نکته این است که اجازه ندهید گیاه در آب بماند.گاه به گاه چک کنید که حفره ها مسدود نشده باشند. و همیشه آب ایستاده را خالی کنید.

نور مناسب گلهای آپارتمانی زینتی :

همانند آبیاری، هر گیاهی الزامات نوری متفاوتی دارد. بسیاری از گیاهان نور خورشید مستقیم را ترجیح می دهند، اما این ممکن است برای یک خانه سخت باشد.قرار دادن یک گیاه جلوی یک پنجره ممکن است به اندازه کافی نور را عرضه کند، اما برخی از گیاهان آپارتمانی نیاز به نور متفاوتی برای رشد دارند.

شرایط مناسب برای پرورش گلهای آپارتمانی زینتی

در نگهداری گلهای آپارتمانی زینتی چه چیزی اهمیت دارد؟

گیاهان گدار:

گیاهان گلدار به طور کلی بهترین کار را در نور نسبتاً روشن انجام می دهند و به همین دلیل پنجره های واقع در سمت جنوب، شرق یا غرب خانه برای گیاه گلدار بهتر است

همه سال را در داخل خانه به همراه یک فلورسنت فشرده و نور افزایش دهید. طراحی پروفایل پایین نور متمرکز بیشتری نسبت به نور مهتابی استاندارد ارایه می دهد.علاوه بر این، هیچ گرمایی به این معنی نیست که نور را می توان به گیاهان شما برای انرژی نور بیشتر و بهره وری بهبود بخشید

گیاهان شاخ و برگی:

گیاهان پر شاخ و برگ را می توان به سه دسته تقسیم کرد:آن هایی که نیاز به نور کم، نور متوسط و نور بالا دارند.یک اتاق کم نور کافی است برای گیاهانی که مایل به زنده ماندن در مناطق کم نور هستند.گیاهان با نور متوسط یک پنجره رو به رو را ترجیح می دهند، نور از طریق پرده نازک یا نور روز بدون آفتاب مستقیم پخش می شود.

گیاهان داخل ساختمان که نور بالای را ترجیح می دهند، باید در یک پنجره با نمای جنوب یا زیر نور رشد باشند.برخی از گیاهان از بیرون بودن در تابستان برای گرفتن کمی نور بیشتر، رضایت خواهند داشت.

دمای گلهای آپارتمانی زینتی:

بسیاری از گیاهان آپارتمانی در دماهای بین 65 تا 75 درجه در طول روز و 55 تا 60 درجه در شب رشد می کنند. البته، ترجیحات دمایی از گیاهی تا گیاه دیگر با گیاهان گرمسیری در حدود 90 درجه سانتیگراد (یا بالاتر) و گیاهان دیگر در دماهای سردتر متفاوت است.

رطوبت گلهای آپارتمانی زینتی:

بیشتر گیاهان در رطوبت بالا رشد می کنند - حدود 80 درصد. متاسفانه، اغلب خانه ها خشک تر هستند، به خصوص در زمستان که گرمای اجباری حتی می تواند رطوبت را کاهش دهد.

 استفاده از مرطوب کننده می تواند کمک کند، اما راه های دیگری برای افزایش رطوبت هوا در نزدیکی گیاهان وجود دارد.یک سینی کوچک حاوی سنگریزه و آب می تواند رطوبت محلی را افزایش دهد، که می تواند گیاهان را با دقت به هم گروه بندی کند.

مرطوب کردن روزانه برگ ها هم می توانند به آن ها کمک کنند.برای برخی از گیاهان، مانند گاردنیا و ارکیده، نگهداری آن ها در حمام و یا آشپزخانه (هر دو معمولاً دارای رطوبت بالاتر هستند) می تواند کمک کند.

کود دهی گل های آپارتمانی زینتی:

هر بار یک گیاه آبیاری می شود، مواد مغذی خاک از گلدان خارج می شود. حتی اگر این اتفاق نمی افتاد، گیاهان به سرعت مواد مغذی را در خاک خود خالی می کردند.برخلاف گیاهانی که در بیرون زندگی می کنند، گیاهان آپارتمانی منبع منظمی از تامین غذای مغذی ندارند مگر اینکه آن ها را به طور منظم کود دهی کنید

ماهی یک بار در زمانی که گیاهان گلدار یا در حال رشد هستند، عالی است.در طول زمستان، زمانی که گیاهان راکد یا به طور کلی زیاد رشد نمی کنند، دادن کودهای شیمیایی را می توان متوقف کرد.

 اگر گیاهی برگ های خود را می ریزاند، رشد ضعیف و یا رنگ زرد را نشان می دهد، ممکن است به کود بیشتری نیاز داشته باشد.

هم چنین ممکن است به نور بیشتر و یا کم تر آب نیاز داشته باشد، پس زمان را صرف تجزیه و تحلیل تمام شرایط قبل از ریختن غذای گیاهی بیشتر کنید. افزودن کود شیمیایی زمانی که یک گیاه به آن نیاز ندارد، می تواند بدتر از انجام هیچ کاری باشد.

 نکته:اگر گیاهی پژمرده می شود، ابتدا آبیاری را امتحان کنید و سپس کودهی را انجام دهید

کلیه خدمات نگهداری گیاهان آپارتمانی خود را به شرکت سایبان سبز آریا بسپارید، تیم تخصصی ما جهت مشاوره و ارائه خدمات در کنارتان هستند