Clicky

گیاهان مناسب اتاق خواب

معرفی گیاهان مناسب برای اتاق‌خواب بزرگسالان:

یاسمن سفید: این گیاه عجیب و غریب دارای اثر ملایم و آرام بخش بر بدن و ذهن است. مطالعات کارشناسان گل و گیاه نشان می‌دهد که گیاه یاسمن موجب کاهش سطح اضطراب و افزایش کیفیت خواب می‌شود. بالا رفتن کیفیت و کارآیی مغز و افزایش هوشیاری در اتاق‌های که افراد با گل یاسمن به خواب‌ رفته و از خواب بلند می‌شوند، تأیید شده است. با توجه به غنچه‌ها و شکوفه‌های زیبا و صورتی که بعداً به سفید تغییر ظاهر می‌دهد، جایی برای تردید در انتخاب این گل برای اتاق‌خواب باقی نمی­گذارد. از ویژگی‌های دیگر این گل نگهداری آسان آن است که به سایر ویژگی‌های آن افزوده شده و آن را به یکی از گل‌های مناسب اتاق‌خواب تبدیل می‌نماید.

 

گل یاسمن

 

گیاه لوندر (اسطوخودوس): لوندر نیز با نام اسطوخودوس در بین عموم جایگاهی مناسب پیدا کرده است. علت معروف شدن این گیاه نیز کاهش اضطراب در افراد و ایجاد القای خواب است. عطر این گیاه باعث می‌شود ضربان قلب به اعتدال رسیده و فشار خون پایین آید و در نتیجه بدن به آرامشی نسبی دست پیدا کند که نتیجه نهایی آن کاهش استرس خواهد بود. در مطالعات جدیدی که دانشمندان و گیاه شناسان انجام داده‌اند بوی گیاه اسطوخودوس باعث می‌شود گریه‌های کودک کم گردد و خواب راحتی را تجربه کند. اتفاقی که هم آرامش کودک و هم احساس خوبی برای مادر در پی خواهد داشت.

در بازار نیز اسانس‌ها و خوشبو کننده‌های این گیاه با محصولاتی هم چون ماسک‌های تنفسی و تشک‌های طبی، همگی تلاش خود را برای ایجاد حس راحتی در بدن به کار گرفته‌اند. حال بهتر است بدانید که با قرار دادن یک گلدان از لوندرها در اتاق‌خواب به صورت ارگانیک از این همه مزایا بهره‌مند شد. همچنین استفاده از یک گلدان کوچک از لوندر در اتاق خواب می‌تواند در کنار سایر گیاهان اتاق را دل‌نشین‌تر از قبل نمایید.

 

گیاه لوندر

 

گیاه سانسوریا (گل ماری): یکی از گیاهان توصیه شده برای بهبود کیفیت هوا در محیط داخلی خانه و به ویژه اتاق خواب گیاه مذکور است. گیاهی مقاوم که نگهداری از آن بسیار آسان است. واکنش جالبی که این گیاه از خود بروز می‌دهد آزاد سازی اکسیژن نسبتاً زیادی در هنگام شب است و در موازات این کار دی‌اکسید کربن فضا را نیز بیشتر جذب می‌کند، این امر باعث می‌شود بدن اکسیژن خالص بیشتری دریافت کرده و عملکرد ذهنی و مغزی هنگام خواب بهبود پیدا کند. قابلیت دیگر این گیاه سم‌زدایی از هوای خانه است. این گل برخی از سموم خانه‌ها را که شامل فرمالدئید و بنزن است را از هوا فیلتر کرده و محیطی عاری از آلودگی در اختیار ساکنین قرار می‌دهد. گیاه سانسوریا را می‌توان یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی و البته یکی از مناسب­ترین گل‌های اتاق‌خواب به شمار آورد که در بسیاری از خانه‌های ایرانی از آن نگهداری می‌شود.

 

 

گیاه سانسوریا

 

گیاه آلوئه ­ورا: آلوئه­ ورا به عنوان یکی از استراتژیک­ ترین گیاهان دنیا محسوب می‌شود. دلیل این موضع را باید در سازمان هوا و فضاآمریکا موسوم به ناسا جستجو کرد. این مجموعه عظیم و پیشرفته که به تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز است برای بهبود کیفیت اکسیژن موجود در محیط فعالیت افراد خود از گیاه آلوئه­ ورا استفاده می‌کند. گیاهی که در هنگام شب اکسیژن تولیدی بالایی داشته و باعث خواب عمیق‌تر افراد ساکن در آن محل می‌شود. گیاهی که حتی بر اثر غفلت در آبیاری با مقاومت بالای خود به خوبی به زندگی ادامه می‌دهد.

مصری‌ها این گیاه را گیاه جاودانگی دانسته و آن را بسیار پر فایده می‌دانند. وجود آلوئه­ ورا در خانه به خودی خود مفید بوده و اگر از آن به عنوان یک دارو یا مکمل استفاده شود تمام خاصیت‌های آن شکوفا می‌شود.

ژل این گیاه با کاربرد پزشکی به منظور ضماد بر روی پوست قرار می‌گیرد و سوزش و خشکی پوست را التیام داده و در جوان‌سازی پوست تأثیر قابل توجهی دارد. اگر به دنبال یک مورد ایده­آل از گل مناسب اتاق خواب می­باشید آلوئه­ورا بدون شک بهترین گزینه است.

 

گیاه آلوئه­ ورا

 

گیاه گاردانیا: این گیاه با برگ‌های همیشه سبز و شکوفه‌های زیبای خود گل محبوبی برای اتاق خواب محسوب می‌شود. این گیاه با رعایت نکات مراقبتی، گلی مفید و آرامش ­دهنده در فضای اتاق خواب می­باشد، همچنین در تمام مکان‌های خانه امکان رشد و نمو خواهد داشت. محافظت از نور مستقیم برای ایجاد اکسیژن کافی باعث شده اتاق خواب محیطی ایده­ آل برای این گیاه به حساب آید. این گل نیز با برگ‌های اکسیژن ساز در زمره مسکن‌ها به شمار می‌آید. با سرمایه‌گذاری بر روی این گل محیط خانه را از گزند بیماری‌های روحی و استرس محافظت نمایید و نیز بدون نیاز به دارو و هزینه آرامش خانه را تأمین نمایید.

 

گیاه گاردانیا

 

گیاه عنکبوتی (گندمی): گیاه عنکبوتی به تنهایی به عنوان یک کارخانه اکسیژن­ سازی به حساب می‌آید. آزمایش‌های بزرگی بیان می‌کنند که این گیاه عوامل سرطان‌زا در هوا را حذف کرده و به یک تصفیه‌کننده طبیعی شهرت دارد. با توجه به این‌که گیاه عنکبوتی در از بین بردن فرمالدئیدها که در چسب‌ها، پرکننده درزها و مواردی از این قبیل به کار می‌رود و تمامی آن‌ها در خانه‌ها پیدا می‌شود، نقش مهمی در حذف این عوامل و حفظ سطح اکسیژن اتاق‌خواب دارد و می‌تواند نقش بسزایی در خوابی راحت و عمیق برای افراد داشته باشد.

 

 

گیاه عنکبوتی

 

گیاه عشقه همیشه سبز (پاپیتال): گزینه‌ای مناسب به عنوان گل اتاق خواب محسوب می‌شود و خواص بی‌شمار آن باعث شده بدون درنگ آن را در پشت پنجره اتاق خواب قرار دهید، اما شاید تنها نکته‌ای که این گیاه را در رقابت با سایر گونه‌های مشابه خود تضعیف کرده و از رقابت خارج می‌کند زیبایی کم و بدون گل بودن آن است. این گیاه رونده که به عنوان گیاه دوم از لحاظ کارایی در ناسا مورد استفاده قرار می‌گیرد، تنها به نور خورشید نیاز دارد تا رشد خود را بدون وقفه ادامه دهد. مطالعات جدید نشان‌دهنده آن است که برگ‌های این گیاه آلرژی افراد را در فصول خاص کاهش می‌دهد. علائم بهبود خواب افرادی که از این گیاه در خانه استفاده کرده‌اند نیز حاکی از تأثیر مثبت این گل در افزایش خواب و بالا رفتن عمق خواب در افراد است. بهترین روش برای حفظ و نگهداری این گیاه آویزان کردن گلدان بوده تا برگ‌های آن به زیبایی از آن آویزان شود و منظره‌ای دیدنی ایجاد نمایید.

نکته مهمی که در به‌کارگیری این گیاه اهمیت دارد این است که نباید کودکان و حیوانات در معرض مستقیم با این گیاه قرار گیرند، علت نیز در برگ‌های سمی این گل بوده که موجب مسمومیت و آسیب‌های دیگر می‌شود. پس حتماً موارد ایمنی این گیاه را در نظر داشته باشید.

 

 

گیاه عشقه همیشه سبز

 

گیاه بامبو: گیاه بامبو که به‌صورت نی و لوله‌های ضخیم قرار گرفته در ظرف آب شناخته می‌شود از لحاظ زیبایی یک مدل خاص به شمار می­آید؛ اما ملاک گیاهان آپارتمانی تنها زیبایی محض نیست. مواردی هم چون نگهداری و پاکسازی هوای منزل نیز در کنار مزیت جلوه‌های بصری گیاه قرار می‌گیرد. با این حال بامبو ضمن دارا بودن تمامی این موارد تضمین یک خواب عالی و راحت را می‌دهد. همچنین نگهداری آسان، مقاوم بودن و سایه دوست بودن این گیاه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن می‌افزاید.

 

گیاه بامبو

 

گیاه پتوس: " با این گیاه آسوده بخوابید." شعاری که به گیاه پتوس، یکی دیگر از گل‌های مناسب اتاق خواب داده شده است. برگ‌های مرمر شکل این گیاه باعث شده تا بیشترین اکسیژن خالص را به هوا بازگردانند و استثنایی‌ترین تصفیه‌کننده هوا به حساب آید. این گیاه به‌صورت تهاجمی رشد می‌کند و محدودیتی برای آن قائل نیست. نگهداری آسان و راحت این گیاه باعث شده تا حتی افراد مبتدی که در نگهداری گیاهان آپارتمانی مهارت زیادی دارند این گیاه را به‌راحتی در اتاق خواب پرورش دهند. هر چند برگ‌های این گیاه سمی بوده و نباید مصرف شود، اما با مراقبت این گل از دسترس کودکان و حیوانات، گیاهی سرشار از مزیت را در خانه به ارمغان می­ آید.

تمامی خدمات طراحی، اجرا و نگهداری فضای سبز مورد نیاز شما توسط متخصصان گروه مهندسی سایبان سبز آریا انجام خواهد شد و هر زمان که به مشاوره نیاز داشتید، به متخصصان ما اعتماد کنید.