Clicky

گل‌ها و گیاهان مناسب برای دکوراسیون خانه (بخش دوم)

 

معرفی گل‌ها و گیاهان مناسب برای دکوراسیون خانه

گیاهان مناسب برای تراس­

تزیین تراس با گیاهان زینتی نتیجه‌ای بسیار زیبایی در پی خواهد داشت. در این مورد هم باید از گیاهانی استفاده نمایید که سایه ­دوست هستند. گیاهانی مانند فیل گوش و نعنا که هر دو معروف و بسیار زیبا هستند، خصوصاً نعنا که رنگ و بوی آن طراوت خاصی به بالکن می‌دهد. فیل گوش یا کالادیوم نیز برگ‌های بزرگی دارد که عمدتاً به رنگ سفید یا قرمز هستند. این گیاه به نور متوسطی نیاز دارد و رطوبت هوای 70 درصد برای آن مناسب است.

برخی از گیاهان آپارتمانی که در داخل خانه قرار می‌گیرند برای کاشت در تراس­ های سایه­ دار شمالی نیز مناسب هستند. چنین گیاهانی در کنار فیل گوش و نعنا به خوبی می‌تواند فضای خصوصی مورد نیاز در تراس را ایجاد کنند. همچنین گونه‌هایی مانند پیچک و هوستا (گل زنگوله‌ای شکل) که نیاز به مراقبت کمی دارند برای تزیین تراس بسیار مناسب هستند. خصوصاً گیاه هوستا که به خاطر رشد زیاد و شاخ و برگ‌های الگودار و با شکوه بسیار پرطرفدار است. هوستا هنگام نگهداری باید در سایه باشد و به خاک مرطوب با آبیاری کم‌نیاز دارد.

 

تزیین تراس­ با گیاهان پیچک

 

معرفی گیاهان مناسب برای تزیین تراس:

الف) گیاهان دارویی: برخی از گیاهان دارویی نیز گزینه مناسب دیگر برای کاشت در تراس­های شمالی هستند. البته بیشتر گیاهان دارویی نور دوست هستند و مشکلات به خصوص خود را دارند، بنابراین کاشت آن‌ها در بالکن شمالی با نور کم منطقی نخواهد بود؛ اما می‌توان گیاهانی از خانواده نعنا را در بالکن شمالی کاشت. همچنین جعفری و پونه ­کوهی نیز به‌راحتی در چنین محیطی رشد می‌کنند. گیاهان دارویی رنگارنگ مانند شنبلیله و زیره در چنین محیطی زنده خواهند ماند.

 

 

 

گیاهان دارویی در تراس

 

ب) کاشت سبزی­ها: گزینه آخر برای تزیین تراس با گیاهان، سبزی­ها هستند. اگر موقعیت قرارگیری تراس طوری است که حداقل دو یا سه ساعت نور مستقیم آفتاب در طول روز دریافت می‌کند، می‌توان از سبزی‌ها سرسبز و معطری مانند نخود فرنگی، اسفناج، کاهو، ترخون، ریحان، مرزه و تربچه برای کاشت و پرورش در این محیط استفاده نمایید. طبیعتاً برخی از سبزی­ها دوره رشد خیلی سریعی دارند، مثلاً یک ماه بعد از کاشت باید برداشت شوند در حالی که بعضی دیگر دیرتر می‌رسند.

 

 

کاشت سبزی‌ها در تراس

 

گیاهان مناسب برای اتاق‌خواب

وجود گیاهان در اتاق‌خواب می‌تواند به داشتن خوابی راحت و به طبع سلامت روح و جسم کمک کند و حتی طبق تحقیقات انجام‌شده گیاهانی وجود دارند که می‌توانند با تأثیراتی که در ذهن و روح افراد می‌گذارند به خواب آسوده و سرحال بودن در روز بعد کمک کنند. اگر وجود گیاهان در اتاق‌خواب به دلیل حساسیت‌های تنفسی و غیره مانعی برای افراد نباشد، می‌تواند به حس شادابی فضا کمک نموده و اتاق‌خواب را از این‌که صرفاً فضایی برای خوابیدن باشد به مکانی برای فعالیت‌های شخصی مختلف تبدیل نماید.

 

 

 

تزیین اتاق‌خواب با گیاهان

شرکت مهندسی فضای سبز سایبان سبز آریا در راستای رفع نیازهای روزمره‌ شما، خدمات باغبانی و فضای سبز رو با بهترین قیمت و کیفیت در سریع‌ ترین زمان ممکن و زیر نظر متخصصان حرفه‌ ای به شما ارائه می‌ دهد. با شرکت مهندسی و خدماتی سایبان سبز آریا می‌ توانید منزلی همیشه سبز داشته باشید.