Clicky

بهترین زمان برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی - شرکت خدمات فضای سبز سایبان سبز آریا

بهترین زمان برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی
اکثر مردم دلایل مختلفی برای نگهداری گیاهان در خانه دارند. خیلی‌ ها برای بو و آرامشی که گیاهان دارند اقدام به نگهداری گل و گیاه می‌ کنند، خیلی های دیگر برای زیبایی خانه و زندگی خود از گل و گیاهان نگهداری می‌ کنند. بنابراین هر قصدی که داشته باشید نگهداری گل و گیاه انگیزه می خواهد و باید خوب از آنها مراقبت شود. زیرا گیاه حساس هست و باید مراقب باشیم که مبتلا به آفت نشود. برای این کار باید هر روز آنها را چک کنیم و از سالم بودن آنها مطمئن شویم.
بهترین زمان برای سمپاشی صبح زود پیش از ساعت 8 و هنگام غروب آفتاب است. بنابراین در این دو وقت روزنه‌ های گیاهان آمادگی دریافت آب و سموم محلول در آن باز است. ولی در مواقع دیگری از روز آب تبخیر می‌ شود و در روزنه‌ ها قرار نمی‌ گیرد. به همین دلیل سموم زیادی جذب گیاه می‌ شود. باید تنها زمانی برای سم پاشی اقدام کرد که یکی از چند مورد زیر را در گیاه مشاهده کنید.

تیم تخصصی شرکت سایبان سبز آریا آماده ارائه خدمات سمپاشی درختان به شما عزیزان می باشد.

زرد شدن و ریزش برگ‌ های گیاه
دیدن حشرات ریز روی گیاه
دیدن آفاتی مانند تارهای عنکبوت، خوردگی برگ، لکه های سیاه یا سفید

 

چه نکاتی را باید قبل از سمپاشی گیاهان و خاک گلدان‌ ها در نظر گرفت؟
در صورتی که می خواهید از سمپاشی برای گیاهان آپارتمان خود استفاده کنید می توانید از یک سری راهکارها برای جلوگیری از آفت زدن گیاهان استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

 

  1. چک کردن مدام گیاهان

  2. تمیز کردن هفته‌ ای یک بار برگ و ساقه گیاه

  3. وقتی متوجه شدید که گیاهی خراب شده سریعا از بقیه گلدان‌ ها جدا کنید.

  4. ضدعفونی خاک قبل از تعویض خاک

  5. هرس کردن گیاهان برای جلوگیری از آفت‌ ها امری مهم است.


چگونه بهترین نوع سم برای گیاهان را انتخاب کنیم؟

قبل از سمپاشی گلهای آپارتمانی یا هر گیاه دیگری باید نوع آفت شناسایی شود. لذا چند مورد از آفت‌ هایی که ممکن است گیاه به آنها دچار شود شامل شپشک آرد آلود، کرم، شته، پشه قارچی، کنه عنکبوتی است که شناسایی یکی از آنها نیز به شما کمک می کند. در مواقعی ممکن است گلدان نیز دچار حمله قارچی شود. بنابراین چون شناسایی هر کدام از آنها کمی سخت است باید از شخصی که گیاه شناس هست و مهارت دارد در این کار مشورت گرفت.


جهت مشاوره و شناسایی آفات و بیماری گیاهان کارشناسان شرکت سایبان سبز آریا هر لحظه در کنار شما می باشند. کافی با ما تماس بگیرید.


انواع سم گل و گیاه
سموم خانگی: می توانید در منزل سم خانگی برای گیاهان را درست کنید. ترکیب حشره‌ کش‌ های خانگی برای گیاهانی مانند سیر و تنباکو، فلفل، دارچین یا محلول آب، الکل و مایع صابون برای از بین بردن قارچ و برخی از آفات مناسب است.
سموم شیمیایی: استفاده از سموم شیمیایی مانند دیازینون، مالاتیون و کونفیدور می‌ تواند قارچ و آفت گیاهان را سریع‌ تر از بین ببرد.
قارچ‌ کش‌ های شیمیایی: استفاده از قارچ‌ کش‌ هایی مانند قارچ کش مانکوزب بهبودی سریعی به گیاه می‌ دهد.

چنانچه نیاز به تهیه و خرید انواع سموم، قارچکش و انواع کودها برای گیاهان آپارتمانی و باغات باشید کافی است با کارشناسان شرکت سایبان سبز آریا تماس بگیرید.