Clicky

آشنایی با انواع گلدان و مهارت های تعویض گلدان

 


اندازه گلدان از قاعده و استاندارد خاصی تبعیت می نماید و بین قاعده انتهایی و ابتدایی و ارتفاع آن رابطه و تناسبی برقرار است. نامگذاری آن بر اساس قطر داخلی در لبه فوقانی است و به ترتیب دارای قطرهای ۷،۹،۱۲،۲۰،۲۵،۳۷ سانتی متر می باشد، وقتی از تعویض گلدان با یک درجه بالاتر سخن به میان می آید منظور انتخاب عدد ۹ بعد از ۷ و یا ۲۵ بعد از ۲۰ است.
جنس گلدان از سفال، سفال لعاب دار، پلاستیک، چوب و فایبرگلاس بوده که هر کدام معایب و مزایایی دارند. استقبال از گلدانهای پلاستیکی بخاطر تنوع در شکل و رنگ و طراحی آن است وگرنه گلدانهای سفالی با محاسنی مانند سنگین بودن و عدم امکان برگشتن،قابلیت نفوذ جدار آن و شکل و رنگ آنها به مراتب به طبیعت نزدیکتر است و همخوانی بیشتری دارد.

معرفی ده گلدان مناسب

مقایسه جنس انواع گلدان های با یکدیگر
با گذشت زمان و گسترش ریشه و توسعه آن در گلدان و همچنین به علت فقیر شدن خاک گلدان از عناصر غذایی تعویض گلدان الزامی است. در تعویض گلدان به نکات زیر توجه فرمایید.
* یکی از علائم فرارسیدن زمان تعویض گلدان، خروج ریشه از سوراخ ته گلدان و کند شدن رشد گیاه است.
*تعویض گلدان را فقط برای گیاهان سالم انجام دهید چون شوک وارده به گیاه در هنگام تعویض ممکن است منجر به خشک شدن گیاه مریض شود.
*گلدان گیاه تازه خریداری شده را در صورتی تعویض نمایید که گیاه ریشه پر باشد و بدین معنی است که حداقل ۶ ماه از زمان تعویض قبلی گذشته باشد.
*سوراخ ته گلدان باید متناسب با حجم آن باشد، ریختن قطعات کوچک گلدان شکسته و یا سنگریزه روی سوراخ جهت باز نگه داشتن زه کش و جلوگیری از باتلاقی شدن خاک گلدان الزامی است.

 

 

فرقی نمی‌کند میخواهید برای باغچه کوچک‌تان خدمات گل کاری، چمن کاری، تعویض خاک، کود دهی یا کاشت و هرس درخت دریافت کنید یا برای طراحی یک باغ یا فضای سبز بزرگ به مشورت نیاز دارید. متخصصین باغبانی و فضای سبز سایبان سبز آریا در کارشان حرفه‌ای هستند و متناسب با بودجه و فضایی که در اختیار دارید، بهترین راهنمایی‌ها را برای شما خواهند داشت.

جهت مشاوره رایگان با متخصصین سایبان سبز آریا تماس بگیرید.

دکتر باقری 09125545188

مهندس موسی پور 09124136191