Clicky

گیاهان مخصوص ویلاها و مناطق کم آب

با توجه به محدودیت منابع آبی و عدم سکونت دائم در ویلاها، امکان رسیدگی به گیاهان و آبیاری آنها به صورت هر روزه وجود ندارد.

بر همین اساس انتخاب گیاهانی با نیاز آبی کم نه تنها از لحاظ کاهش مصرف آب حائز اهمیت می باشد بلکه نیاز به رسیدگی مداوم و هر روزه نخواهند داشت و هزینه های نگهداری نیز به تبع آن کاهش می یابد.

در ادامه به معرفی این گیاهان مناسب می پردازیم...

گل کاغذی گلی مناسب برای ویلا

گل کاغذی نه تنها گلی مقاوم در برابر کم آبی است بلکه این گل نسبت به گرما نیز مقاوم است. بنابراین اگر می خواهید هم در مصرف آب صرفه جویی کنید و هم در تابستان ها شاهد پژمرده و بی حال شدن گل های ویلا نباشید گل کاغذی می تواند انتخاب خوبی برای ویلای شما باشد. گل کاغذی دارای ظاهر زیبایی است و در انواع رنگ های شاد می توان آن را در محوطه ی ویلا کاشت. از گل کاغذی می توانید برای زیباسازی پرچین ها و حصار ویلا نیز استفاده کنید. آویزان کردن شاخه های گل کاغذی از سر دیوارهای ویلا و پیچیدن آن به دور آلاچیق نیز می تواند ایده ی خوبی باشد

گل ناز گلی مقاوم به کم آبی

اگر می خواهید گل های ویلا ی شما همیشه تر و تازه باشند و با ضعیف شدن خاک و کم آب شدن آن از رنگ و رخ نیفتند گل ناز را انتخاب کنید. این گل در خاک های کم آب و خشک هم به خوبی رشد می کند و ظاهر زیبای خود را حفظ می کند. برگ های گل ناز بسیار ضخیم است و می تواند برای مدت ها آب را درون خود نگه دارد. بنابراین در برابر کم آبی دوام بالایی دارد و از ذخیره ای که درون برگهایش دارد استفاده می کند. گل ناز دارای رنگ های شاد و زیبایی است و می تواند ویلای شما را به زیبایی هرچه تمام مزین کند.

کاکتوس اسطوره ی مقاومت در برابر کم آبی

کیست که نداند کاکتوس گیاهی مقاوم به کم آبی و حتی بی آبی است؟ این گیاه می تواند روزها بدون نیاز به قطره ای آب دوام بیارود و از ذخیره ی خود استفاده کند. این روزها شاهد استفاده ی گیاه کاکتوس در ویلاها هستیم. چرا که نیاز کمی به مراقبت و نگهداری دارد و از طرفی به عنوان گیاهی که مصرف آب کمی دارد می تواند در صرفه جویی در مصرف آب به ما کمک کند. همچنین دارای انواع مختلفی همچون ساکولنت می باشد که فاقد تیغ هستند بنابراین نگران تیغ های آزار دهنده ی این گیاه نباشید. کاکتوس ها دارای گل های زیبایی هستند و می توانند انرژی مثبت زیادی همراه خود به فضای ویلای شما بیاورند.

آلوئه ورا گیاهی مفید و در عین حال مقاوم به کم آبی

آلوئه ورا همان گیاهی است که استفاده از ژل موجود در مغز برگ های آن بسیار متداول است. گیاهی که می تواند برای شما فواید زیادی داشته باشد و در عین حال نسبت به مصرف آب بسیار مقاوم است. حتی در فرهنگ مصر به گیاه آلوئه ورا گیاهی جاودانه گفته می شود چرا که به عقیده ی مردم باستانی مصر خشک شدن و از پا افتاد این گیاه در برابر بی آبی غیر ممکن بود. حتی می توان گفت که آب دادن زیاد به گیاه آلوئه ورا ممکن است باعث نابودی آن شود! بنابراین می توانید گیاه آلوئه ورا را در ویلای خود نگهداری کنید و نسبت به کم مصرف بودن آن خیالی راحت داشته باشید.

شرکت مهندسی سایبان سبز آریا با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت جهت محوطه سازی ویلا در کنارتان می باشد.