Clicky

نکات مهم مراقبتی برای گل های آپارتمانی

 

انواع کود دهی:

یک کود آلی خاص را برای گیاهان آپارتمانی خود انتخاب کنید و دستورالعملش را به دقت بخوانید. در حالی که کودهای طبیعی به احتمال کمتری باعث سوزاندن یا آسیب زدن به گیاهان شما در مقایسه با کود ترکیبی می شود، و مهم است که مقدار صحیح را اعمال کنید.

به طور کلی، گیاهانی که در نور کم رشد می کنند، به اندازه گیاهانی که در بیرون یا در نور روشن رشد می کنند، کود شیمیایی زیادی نیاز ندارند.برای شروع، از حدود 1 / 4 مقدار کود توصیه شده بر روی برچسب در ماه استفاده کنید.

سپس، اگر رنگ گیاهی روشن تر می شود، مصرف کود شیمیایی به هر 2 هفته افزایش می یابد.از سوی دیگر، اگر رشد جدید سبز باشد، اما برگ ها اندک و فضای بین برگ ها بیش از رشد بزرگ تر به نظر می رسد، آن ها را کم تر بارور می کنند.

 نکته:نمک های حلال از کودهای ترکیبی می توانند در طول زمان ایجاد شوند و یک لایه پوسته پوسته از رسوبات نمک در سطح خاک ایجاد کنند.این لایه را بردارید و هر 4 تا 6 هفته خاک را با مقدار سخاوتمندانه آب برای کمک به جلوگیری از ایجاد نمک سمی خارج کنید.

 نمک های بیش از حد می توانند به ریشه ها آسیب بزنند و گیاه را در معرض بیماری و حمله حشرات قرار دهند.

جا به جا کردن گلدان:

اگر گیاهان شما رشد می کنند و راهی که شما می خواهید را در پیش می گیرد، در نهایت به یک گلدان بزرگ تر یا ترکیبی از گلدان ها نیاز خواهند داشت، گیاهان را در بهار که تازه شروع به رشد می کنند جا به جا کنید.

رشد ریشه ای شدید به گیاهان این امکان را می دهد که به سرعت خود را با ظرف جدید خود تطبیق دهد. وقتی نوبت به جا به جایی گلدان می رسد، یک گلدان با خاک آلی را انتخاب کنید که به طور خاص برای گیاه شما (شاید حتی مختص گونه های شما) مناسب باشد

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارند که می توانید بخرید, یا شما می توانید خودتان آنها را بسازید.

 یک گلدانی را انتخاب کنید که بزرگ تر از ظرف فعلی باشد، اما نه خیلی بزرگ تر. یک گلدان که بیش از حد بزرگ است می تواند پوسیدگی ریشه ای و مشکلات دیگر را همراه داشته باشد، به این دلیل که خاک برای چند روز مرطوب باقی می ماند. 

با استفاده از سیستم ریشه ای وقتی تعویض می شود که از آسیب اجتناب کنید.به دقت خاک اطراف ریشه را بدون مشاهده خاک محکم کنید.فضای کافی را در بالای ظرف جدید برای آب به طور کامل رها کنید.

شرکت مهندسی خدمات باغبانی سایبان سبز آریا آماده ارائه هر گونه خدمات نگهداری گیاهان آپارتمانی در منزل و ادارات با بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت در خدم شما دوستداران طبیعت می باشد جهت مشاوره و کسب اطلاعات با کارشناسان ما در ارتباط باشد.