Clicky

درست کردن آفت کش های خانگی (ارگانیک)

 

چگونگی درست کردن آفت کش های ارگانیک

شته ها، کنه ها، عنکبوت ها و دیگر آفات می توانند آسیب جدی به گل ها، میوه ها و سبزیجات وارد کنند. این موجودات به گیاهان حمله می کنند و باعث تخریب و ایجاد بیماری در آن ها می شوند. بسیاری از آفت کش های شیمیایی وجود دارند که ثابت شده است باعث تخریب محیط زیست می شوند و همچنین باعث می شود میوه ها و سبزیجات نیز برای مصرف نا امن شوند. با این حال بسیاری از آفت کش های خانگی ارگانیک برای مبارزه با حشرات و آفات وجود دارد که می توان آن ها را به سادگی در خانه درست کرد. در این متن چگونگی درست کردن آفت کش های ارگانیک خانگی گفته شده است.

روش اول: استفاده از سبزیجات برای درست کردن آفت کش

1 -  ½ فنجان فلفل تند را با ½ فنجان حبه سیر یا پیاز مخلوط کنید. همچنین می توان هم از پیاز و هم از سیر استفاده کرد. همه سبزیجات باید قبل از استفاده خرد شوند

2 – سبزیجات خرد شده را در مخلوط کن برقی بریزید تا به حالت یک رب غلیظ برسند.

3 – دو فنجان آب گرم (500 میلی لیتر) به ترکیب اضافه کنید و به طور کامل آن ها را با هم مخلوط کنید.

4 – ترکیب را در یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی بریزید و آن را به مدت 24 ساعت در یک مکان آفتابی یا یک مکان گرم قرار دهید. بهتر است که در مکان آفتابی نگه داشته شود.

5 – مخلوط را از یک صافی عبور دهید و آب به دست آمده را به یک ظرف دیگر منتقل کنید. این آب آفت کش شما می باشد.

6 – آفت کش خود را به درون یک آب پاش بریزید. قبل از این که آفت کش را به درون آب پاش بریزید، آب باش را با آب و صابون بشویید تا آلودگی نداشته باشد.

7 – از این آفت کش می توان برای درمان گیاهان آلوده هر 4 یا 5 روز یکبار استفاده کرد. پس از 3 یا 4 بار استفاده، آفات از بین می روند.

کارشناسان شرکت مهندسی سایبان سبز آریا آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه خدمات گیاهپزشکی و ارائه خدمات گیاهپزشکی می باشند.