Clicky

نکات مهم در مراقبت و نگهداری از گیاه بابا آدم

 

شرایط نگهداری گیاه بابا آدم نور: گیاه بابا آدم نیاز به نور متوسطی دارد . برگ های این گیاه اگر در معرض تابش مستقیم آفتاب مخصوصا در فصل تابستان باشد دچار سوختگی می شوند. مکانی که گاهی بر آن سایه باشد و نور رد شده از پرده مناسب است.

دما : بهترین درجه برای رشد گیاه بابا آدم  15 الی 28 درجه سانتی گرد می باشد . در دما های پایین تر برگ های گیاه دچار شک شده و اگر درجه دما سرد تر شود قسمت پایین گیاه به خواب رفته ولی از بین نمی رود . و پس از اتمام فصل سرما رشد خود را از سر می گیرد.

رطوبت : گیاه بابا آدم نیازمند رطوبت مطلوبی می باشد . این رطوبت را می توان به دو صورت تامین نمود . اولین روش غبار پاشی بر روی گیاه است . این غبار پاشی به صورت هفته ای 1 الی 2 بار با توجه به وضعیت محیطی مناسب می باشد . روش دیگر میتوان از جزیره استفاده نمود ، در این روش ظرف زیر گلدان را بزرگتر انتخاب کرده و ظرف را با سنگ پر نمایید ظرف را پر کرده و گلدان را بر روی سنگ ها قرار دهید به این صورت گیاه رطوبت مورد نیاز را از تبخیر آب دریافت می کند آب: این گیاه رطوبت را دوست دارد . به همین دلیل آبیاری هفته ای 2 الی 3 می تواند مناسب باشد . هر زمان که خاک گلدان شروع به از دست دادن رطوبت کرد می توان اقدام به آبیاری گیاه نمود . در فصل سرما به علت توقف رشد آبیاری گیاه را کمتر کنید.

همه چیز در مورد اصول پرورش گیاهان آپارتمانی

خاک : خاک سبک و مغذی همراه با مواد آلی کافی برای رشد گیاه توصیه می شود . شما میتوانید از مخلوط پیت ماس و پرلیت استفاده نمایید.توجه داشته باشید زهکشی برای تخلیه آب مناسب باشد تا ریشه های گیاه دچار پوسیدگی نشود.

کوددهی : شما میتوانید از کود 10-0-20 به صورت پنجاه درصد رقیق شده استفاده نمایید . استفاده از این کود در هر 2 هفته یک بار توصیه می شود .

تعویض گلدان : گیاه بابا آدم را نهایتا در هر 2 سال یک بار به گلدانی بزرگتر انتقال دهید . هر زمان نیز که ریشه ها از گلدان بیرون زد میتوانید گلدان را با گلدان دیگر تعویض کنید.

تمیز نمودن برگ ها : جهت حفظ شادابی و تمیز نگه داشتن برگ ها میتوانید دستمالی آغشته به آب را بر روی برگ های این گیاه بکشید.

تیم پشتیبانی شرکت خدمات باغبانی سایبان سبز آریا در تهران به صورت دائمی حتی در ایام تعطیل کنار شما هستند تا با نظارت و کنترل به روند کار، بهترین خدمات باغبانی در محل را ارائه دهیم.

خدمات باغبانی در محل و اعزام سریع باغبان گل و گیاه در تهران با کوتاه ترین زمان ممکن و بهترین کیفیت و قیمت انجام خواهد شد.